måndag 28 september 2015

Vilodag 3

Nu börjar det krypa i kroppen, jag känner mig instängd i min osmidiga kropp. Känslan påminner om när jag varit nysnittad, att stiga upp från liggande till stående tas i tre lika moment, samma när man ska från sittande men nu hugger det i ryggen och inte i magen. Jag har lovat mig själv att vila till på onsdag sen får det vara bra, då ska jag börja vara igång, inte i vanligt tempo, men iallafall iväg och se folk. Jag har tänkt på alla de stackarna som lever med kronisk värk, jag förstår att livet och vardagen blir en stor del av livet.
 Eftersom jag har mycket tid över har jag börjat fundera på hur jag ska komma igång med hunderiet igen. Jag trivs inte med den hundhållningen jag har idagsläget, jag har inte köpt schäfer för att ha den som "gårdshund", men jag saknar all motivation till hundträning. Jag vet inte var jag ska börja eller hur jag ska börja. Det känns ut som om allt som vi jobbat med är borta, jag har fått in övertändning så jag ska nog jobba med stadga och koncentration med godis som belöning. Men detta får jag vänta med några dagar. Sist jag var i Kalix köpte jag en ny spårlina den är tjärad och ska vara väldigt bra, jag har inte ens provat den.
Ska nog ta och sätta upp några mål och sen sätta igång med lydnadsträning.


Mina älsklingar 2011


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar