lördag 26 september 2015

Så jäkla onödigt...

Jag har inte tid med att vara halvinvalid och jag har inte råd med att vara sjukskriven, men en olycka tar sällan hänsyn till vad jag har tid eller råd med...
 Igår när jag var på min ridtur och tänkte ha Gina med mig så jag skulle passa på att slå två flugor i en smäll innan jobbarhelgens start så slutade det med ett besök på Hälsocentralen och röntgen visade att den övre plattan till 12:de bröstkotan var intryckt och jag blev sjukskriven en vecka till att börja med och sen fick jag lite utskrivet värk- och muskelavslappnande tabletter som ska tas tre gånger om dagen i minst fem dagar. Jag som tagit extra jobb på tisdag och lovat hämta mamma från flyget på onsdag och sen på Brolle konsert med AnnaLena. På torsdag får vi nyckeln till nya lägenheten så flyttning stod på schemat under torsdag och lördag...
Allt är planerat under min långledighet, så jag ska hinna med det som ska göras, nu får vi se hur mycket som hinns med. Frida får städa ut bajslägenheten och bära in det som redan finns i Luleå sen har jag lejt in lillebror att flytta de tyngre möblerna som ska köras på lördag.
 Jag ska nog inte rida nästan vecka, men veckan efter det ska jag upp igen, men jag tror inte jag ska utmana ödet att ha med Gina, hon kan ju faktiskt bli skadad, om hästen råkar sparka henne. Det är så typiskt mig att alltid utmana ödet och liksom trycka på lite mer och lite mer tills det blir pannkaka av allt.

 Jag har anmält Oscar till en hockeycamp i Luleå under höstlovet så vi får se om han kommer med, vi anmälde honom till Kalix i augusti innan skolan skulle börja men den blev inställd eftersom någon råkade svetsa av något rör så hallen kunde inte fixa till isen till lägret skulle starta. Vi gör ett nytt försök och hoppas att han kommer med på detta istället. Om han kommer med är vi lov veckan i Luleå och kommer han inte med så blir vi nog där några dagar iallafall, vi har planerat in bio, bowling, Piteå havsbad och en hockeymatch mellan Luleå Hockey och Växsjö.

 "Man måste ge för att få"...
Det ordspråket hade vi skrivit på en anslagstavla i vår hall på Norra, det är ord som alla bör ta till sig alltid då och då för vi människor är ganska bra på att glömma bort det här med att ge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar