fredag 21 januari 2011

Fredagsfika och återvinningsstationen...

Sitter här och försöker hitta lusten att åka till återvinningsstationen i Furunäs med allt skräp som fått flytta ut på bron, men just nu finner jag inte lust till det, men då man åkt från Furunäs har kroppen fått en underbar känsla av frid och renhet, allt skit är väck, bara att samla på sig nytt :)
Gårdagen var mycket trevlig, Linda, Leos och Malin.
Barnen stromtrivdes på alla ställerna för det fanns ju massor av leksaker,"pojkgrejer".
Lucas tog sig en powernap i bilen mellan Leos och Unbyn, vilket var välbehövligt.
När vi lämnade Unbyn vid 19:00 somnade de tre yngsta innan vi passerat "Gränderna" i Gammelstan.

Gammelstan <3
fylls av en underbar känsla när jag är där, mitt barndomsområde!!!
Det spelar ingen roll att det var en standard trea på Gränderna, det var mitt hem...
Där finns mitt dagis Skr(B)äckhagens daghem, skolan jag lärde mig läsa, skriva och räkna på, idrottsplanen jag åkte skridskor på vintern och spelade fotboll på sommaren, alla taken vi klarade av att klättra upp på, Stora lekparken, första kärleken som bodde i porten bredvid, bästa kompisarna Linda, Tobias och Daniel....
Alla dessa fina minnerna har jag från min barndom, som var en mycket trevlig och ljus barndom och den har gjort mig till den jag är idag!!!

Nu är det fredag igen och denna helg är det jobbarhelg, tyvärr har Frida ett basketsammandrag i Gammelstan på söndag som jag inte kan vara med på och Matilda ska få prova på att rida och pyssla med en av hästarna som hon ska få vara hjälpryttare på.
På söndagkväll lär munnarna gå i ett på mina underbara döttrar!

Var rädda om varandra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar