söndag 16 januari 2011

Sköna söndag...

Mitt dåliga humör är som bortblåst och skönt är ju det!

Dagen började med en lättare frukost, sen klädde Fridolina och jag på oss tog med oss hundarna och gick på en promenad på isen.
Temperaturen var ca -16 grader men ganska hård sydligvind, med vinden i ryggen var det skönt.
Jag vill tacka alla skoteråkare som ser till att vi har hårdpackade spår att gå och åka skidor efter hela vintern, tänk vad tungt det skulle vara att plumsa i en meters snö.
Sen är det väl mindre trevligt att möta dessa skoterförare efter gåvägarna i 130 km/h.



Vi kände oss lite frusna då vi kom hem så vi kokade choklad och värmde bullar, sen fikade vi allihopa och kunde hålla oss ifrån diskussioner, så det blev en trevlig stund <3.

Diskussioner är något som är återkommande hos oss just nu och ibland tar det fruktansvärt mycket energi att diskutera sånt som är helt sjävklart, men för en treåring i värsta trotsåldern kan det vara svårt att förstå att man måste borsta tänderna varje dag eller att har jag sagt att tonåringen ska hem kl. 21:00, så hjälper det inte med skrik, surande och tårar.
Skönt att det är övergånde!!!

Flex och jag ska på Hund för alla idag, Flex är terapihund inom äldreomsorgen i Överkalix kommun, det är ett projekt Studiefrämjande har startat och är uppskattat av våra gamlingar.
Flex är också nöjd, han blir kliad och får massor av gotta utan att egentligen göra någonting :).

Tack och Hej Leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar