måndag 24 januari 2011

Tjat...

gör mig galen...
Mina barn har en förmåga att inte lyssna på vad och jag säger och på olika instruktioner jag ger dem vilket i sin tur gör att jag får upprepa massor av saker och det gör mig GALEN!!!

Har jag sagt två, tre gånger att den rosa jackan och de "vanliga" täckbyxorna får du inte ha då du är i stallet eller kör/åker skoter utan då ska du ha den grön/vita gamla jackan förutsätter jag att det gått in hos en tretton åring, men Nejdå... Istället dränks jackan i Björn Borg-parfymen efter den både varit i stallet och på skoterturen???
eller...
Var är mina tjocksockar, mössa eller handskar (samtliga är borta varenda morgon), då kan jag ge beskrivningen i källaren i tvättstugan på stålbacken bredvid duschen har jag sett dem...
Ett hysteriskt rop hörs oftast från källaren att där finns de inte, men då har man "glömt" att gå in i tvättstugan???

Att allt detta kommer en måndagmorgon efter jobbarhelg för ju inte saken bättre, eftersom mitt eget tålamod redan är lite på reserven...
Nåja det är övergående och tills det är det väl bara att fortsätta sitt tjat!!!

Flickorna var annars nöjd med sin söndag.
Fridas lag vann två matcher och förlorade en, vilket var mycket bra de hade bara varit åtta stycken så alla hade fått spela mycket, Frida hade träningsvärk både på låren och armarna. Vilket är mycket bra, ett tecken på att hon kämpat igår ;)
Matildas ridning gick mycket bra, hon har en ny favorit häst -Baily.
Hon hade fått göra honom i ordning för att sen rida efter skoterspår och det hade gått mycket bra, hästen hade testat henne litegrann men hon hade kunnat styra upp det och var supernöjd.

Nu ska Oscar och jag åka iväg till Grelsbyn på lite morognkaffe och lite lek med bröderna Karlsson ;)

Hej och Tack!

1 kommentar:

  1. ha, ha haaaaa. känner så igen mig... Victor som ropar: MAMMA!!! var är min mössa? Jag ger precis som du en beskrivning... Men får till svar att den är inte där... Går dit och visst är den där jag sa. Samma visa varje morgon, handlar bara om olika prylar som är på rymmen... Ha ha Haaa. tack rä senast! alltid lika skoj att ses!!!

    SvaraRadera