torsdag 13 januari 2011

Varmt Välkomna!!

Då var man igång med bloggandet igen, inspirerad av b la Malin...

Det var ingen lek att designa sin egen blogg, att pojkarna blev rastlösa gjorde ju inte saken bättre, men nu är den igång och jag hoppas finna saker att förmedla är som är både intressanta, tänkvärda och så en hel del struntsaker ;).

Det nya året började med förkylning för mig och sen dess har känslan för 2011 inte varit allt för bra jag känner/tror att detta blir ett år fullt med "små" sjukdomar :/.
I och för sig kan det vara vår tur att vara sjuka, förra året hade jag sex vård av sjuka barn dagar och det var under våren Lucas var sjuk, han hade ju problem med sin lilla mage, han är överkänslig mot mjölksocker och fiberrikmat.
På söndag blev Lucas sjuk i feber och jag är ännu hemma med honom, idag har han varit feberfri så imorgon blir det dagis. Givetvis är Oscar också hemma med oss!

Förutom sjukdomar ska detta år gå i hälsans tecken, kondition och kost som är hälsosam för kroppen och knoppen. Jag har fått låna en crosstrainer av "morbror Micke" som används några gånger i veckan och igår var årets första joggningtur, 3.5 kilometer och det var helt underbart...

Nu börjar det bli dax att förbereda middagen, mjölkstuvade" maggaroner" och hårt stekta korvskivor m kokta grönsaker, jätte nyttig mat ;)...

Guds Frid ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar