fredag 14 januari 2011

Fredagsmyyyyys...

Idag har jag jobbar till 16:15, det har varit en bra dag på jobbet idag...
När jag jobbar till fyra eller fem är det flickorna som förbereder middagen och rastar långöronen.
Dagens fredagsmiddag var tacopaj och Matilda stod för stekning av köttfärsen och Frida rastningen av hundarna och det gick som smort.
Allt går så mycket bättre om man hjälps åt, är ett av våra motton.

Från dagis fick vi hem en mycket trött Lucas, han somnade i bilen hem och två gånger på golvet innan maten var färdig och då visste vi att det blir ingen middag för honom idag, men en halv limpmacka fick han i sig och sen väntade han på efterrätten - Chokladpudding med grädde o. konserverade mandarinklyftor....



Men den som väntar på något gott väntar oftast för länge ;)


En slagen hjälte....

Det blir ingen motion för mig idag (känns det ut som just nu) eftersom det är många andra i min familj vill göra massa saker mer än vad jag vill...
Sen har jag en förskräcklig träningsvärk i mina lår, det tar så ont att jag har stora svårigheter att gå i trappor, speciellt nerför och det har varit tungt att böja sig ner, men det är en skön smärta att ha träningsvärk och imorgon blir det en morgonpromenad bland alla renarna på Halljärv.

Diskussionen  med "teenset" idag var utetiderna på helgerna...
Det är jäkligt konstigt att "donnan" är den absolut ende som måste gå in klockan 21:00 en fredagkväll, the one and only, ändå ska två av hennes kompisar åka hem med oss???
Hur går det ihop, hon är ju den ende?!
Jag vet att jag har sagt precis det samma när jag var i den åldern...


Familjens fiolsof har talat även denna kväll :).
"Du vet de som är dumma har mindre hjärta än vi andra"...
"Mamma, om du räknar med mig i min räknebok, blir du nog lika smart som jag"...

Nu blir det en stund till Let´s dance innan Matilda ska hem från världsmetropolen- Bränna.

Allt för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar