tisdag 25 januari 2011

Raderar...

Försöker göra ett bra och roligt inlägg med det slutar med att jag raderar.
Tänkte först skriva om hundarna, men hittar inte tråden i det utan det blev så tråkigt och långt.
Försökte mig sen med att redovisa min tisdag, men jag fastnade på kompetensutvecklings....
Men iallafall....

Inspirerad av Johanna Kaati som äger Alaskan malamute tog jag mig ut i minus 26 graders kyla på en timmes promenad. I mina nya röda ullfrotté långisar, craft underställströja, fleccetröja, täckisar, peakjacka med huvan på och varma mössa och Matildas handskar kunde inte kylan krypa sig genom, det var riktigt skönt ute.
Mina familjehundar verkade också klara av kylan, de gick på fyra ben hela tiden och jag gick en specialare så de kunde springa lös under en sträcka av prommisen.
Nu ligger de och sussar sött på kökssoffan och jag kan känna mig tillfreds, då jag vet att de har fått sin dagliga dos av fysisk aktivitet.

Nu ska jag försöka vägleda min äldsta dotter rätt i livet, en viktig del i en förälders liv...

Sweet dreams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar