måndag 17 januari 2011

Vård av sjuk Lucas

Erkänner att det var för tidigt att sätta Lucas på dagis i fredags, han fick en förskräcklig hosta och var ganska "loj" efter Linus kalas på lördag, söndag fick han vara inne hela dagen med en ännu sjukare pappa :/

Trots att Tallviksgården har massor av bra vikarier som gärna vill jobba, känns det som ett svek mot arbetsgivaren att vara hemma med sjuka barn.
Jag vet att man inte rår för att barnen är sjuka och att de måste vara hemma då de är sjuka, men ändå sitter jag hemma och funderar om de fått ut någon på min "B-tur", får T hjälp med tvätten och maten som man hand om då man har B-tur...

Planen för dagen är klädvård, dammsugning och mys i soffan...
När pojkarna somnat ikväll blir det någon form av motion, men har inte bestämt mig än för vad det blir, men jag tror det blir skidor, promenad eller joggtur.

Veckans utflykt blir Luleå och Boden, bara vi andra får vara friska.
Tänkte ta förmiddagskaffet hos Linda innan hon ska på jobbet, sen är det dax för ett besök på.....


När vi ändå är på en tripp i detta område kan vi ta en sväng till Unbyn och hälsa på Malin.
Det är ett tag sen jag var på ranten, så nu börjar det locka att dra iväg en dag till mina vänner lite längre bort. Tyvärr blir det svårt att klämma in Piteå på samma dag så jag får ta Piteå inom en snart framtid :)
När vi alla var barnlediga gick det lätt att få in alla ställen på samma dag, men nu jobbar vi alla så det blir svårare att få allt att stämma.

Nu väntar gossarna på min uppmärksamhet, så dax att logga ut.

All for now.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar