måndag 18 mars 2013

Diska efter dig - din mamma jobbar inte här

... en förekommande lapp upphängd i olika arbetsrum, klubblokaler och andra offentliga kafferum...
Varför är det så att man lämnar skit efter sig på offentliga lokaler, det är ju någon stackare som måste städa upp efter mig/dig!!!
Har jag druckit kaffe diskar jag väl min egen kopp, det måste jag ju göra hemma.
Egentligen slutar man aldrig förvånas hur människor tänker och gör...

Helgen har passerat i rasande fart, lördagen körde vi skoter och grillade lite korv i skogarna kring Kypasjärv, det var trevligt kanske en aningens kallt.
Söndag var det dax tjejernas sista seriematcher i basketen, båda hade match i Sunderbyn kl 11:00 och 14:00. Hela dagen tillbringades i Luleå och det var ju trevligt.
Tyvärr blev det två förluster med den ena väldigt jämn och den andra mindre jämn...
Det blir spännande att se vad som händer till nästa säsong, kommer jag att ha tjejerna i samma lag eller blir det ett damlag och ihopslagning med ett yngre lag, ja ingen som vet!
Tror det är dax att häva sig på årsmötet och se vad som sägs på det, det är ganska lärorikt att delta på årsmöten speciellt då jag själv sitter som ordförande i en annan förening, man kan alltid lära sig saker med att se hur andra föreningar gör och utför sina möten!

Sen ska Överkalix brukshundklubb dra igång en tävlingsgrupp och det ska bli så himla roligt!
En grupp med inriktning mot tävling där vi hjälper varandra med dirrigering och ser hur och när man ska belöna för att  nå bästa resultat!!!
Den gruppen ser jag fram emot och det ska bli prio 1 att vara med på dessa, sen kan man hoppa över någon allmänlydnadsträff.
Jag börjar se fram emot debut på tävlingsplanen med mina skatt Gina!

Nu är barnens vinteridrotter slut och i sommar kommer nog bara Frida och Oscar att träna fotboll, Lucas är för liten. Jag ska ägna mig åt hundträning i sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar