söndag 24 mars 2013

Jag har kommit till insikt!!!

Alltså det är mycket dieter som florerar just nu, LCHF, kaloriräkning, gi, VV, tallriksmodellen och säkert många, många fler.
Jag har också anammat en och den lyder som följer "Linda, du behöver inte äta som om du aldrig mer kommer att få mat!" :)
Med start idag, sen är det ju aldrig fel att röra på fläsket fem dagar i veckan, jag har ju även tre kompisar på fyra ben som mer eller mindre kräver det från mig.
Så få då se hur det går för mig och hur länge jag kan hålla denna tanke i mitt medvetna i samband med måltider...

"Jojo-bantning" massa nya knep för att lyckas bli smal, när det egentligen bara gäller att göra av med det man stoppar i sig, hur svårt kan det vara egentligen?!
De flesta sitter med kunskapen att kunna förändra sitt liv och sin kropp men det är likt f*rbannat något som gör att det vi vet i teorin kan vi inte göra i praktiken.
Såg en spännande studiecirkel Vuxenskolan skulle ha ang motion, hälsa och välbefinnande, men tyvärr är de flesta dagarna och kvällarna bokade i mitt liv så jag kan inte hoppa på detta och som sagt egentligen vet jag var problemet sitter...

Idag på facebook fick jag en sååå fantastiskt fin kommentar, något med att en vuxen kvinna träffat ett av mina barn idag och berömde henne för sitt sätt och på onsdag fick jag höra av en annan tjej att hennes mamma (som är lärare) alltid blev så glad då hon såg ett av mina barn för hon alltid var så glad och trevlig.
Jag blir så fruktansvärt glad och varm av detta beröm eftersom jag har alldeles själv gjort dessa individer till det de är idag helt på egen hand utan hjälp av någon pappa, jag har varit både mamma och pappa till dessa tjejer tills de var sex och fyra år, sen hade jag den otroliga turen att hitta en fantastiskt snäll, ödmjuk och fantastiskt kille <3
Han har aldrig gjort skillnad på våra och mina barn, han har alltid ställt upp för flickorna som vilken annan pappa skulle ha gjort för sina biologiska barn!
Och det mina kära vänner är absolut inget självklart!!!
Och så är det med det.

Tack och gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar