måndag 11 mars 2013

Slut som artist...

Idag har pojkarna medverkat på Friluftsfrämjandets slalomskola, väldigt bra för dem nu kan de ta sig ner för barnbacken och kan själva åka upp i liften. De större backarna fixade de inte, tog med dem till Soldalsvängen men det blev för svårt för Lucke...
Medan killarna hade sin slalomskola hade Henrik och jag möjlighet att åka, en vurpa hann jag göra skidorna våbblade till och jag ramlade på höften, inte bra om några år då får jag en höftledsfraktur.
Efter en hel dag på Dundret kunde jag konstatera att jag hellre åker till Kåbdalis på weekend med slalomskidorna än Dundret :/
Kåbdalis känns mer familjärt och de har "lättare" backar, vi får se om snålheten berdra visheten eller hur vi gör i vår då det är tänkt att vi ska på "vår semester" med familjen Drugge.

Söndagen tillbringades i Malmbergets ishall och båda bröderna Eriksson stod på laguppställningen, tre matcher stod på agendan och det blev en vinst och två förluster, bra jobbat av ÖIF.Väl hemma i Överkalix hade huset fyllts med min kära familj och nybryggt kaffe och kakor framdukat på bordet.
Hundarna var hemma och väldigt glada att se oss <3

Eftersom det var söndag hann jag med ridhus träningen i stallet.
Fokus var hoppet, här är inte hoppet ett problem utan att hoppa på kommando, så fort vi närmar oss hoppet tjuvhoppar hon :/
Men vi fick till det igår och hon fick göra ligg, sitt-stanna-kvar, linförighet och läggande alldeles vid hoppet och en av tio fick hon hoppa på mitt kommando :).
Linförigheten blir också säkrare och säkrare vi kan "länga" sträckorna.
Det som gick mindre bra var apporteringen och från ligg till sitt, men det kan jag öva hemma!
Tanken med lydnadsträningen är att varje dag efter promenaden/fysen träna på ett eller två moment och få stadga i dessa sen på de "allmänna" träningarna sätter jag ihop momenten och börjar kräva stadga även på andra platser med andra hundar.

Tävlingskalendern är ifylld med inte spikad, jag har inte anmält mig till någon tävling ännu och jag känner att kanske jag ska flyttar fram de lite?!
Vad är mitt mål med lydnadsklass 1???
Är det 200 poäng på tre tävlingar eller ska jag se ettan som en träning till kommande tävlingar?
Målet är givetvis tre första pris, minst 160 poäng på tre tävlingar, me är jag nöjd med 160-170 poäng eller siktar jag på 190-200 poäng?!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar