tisdag 5 mars 2013

Tiden swischar förbi :/

22 februari. det är dåligt!
Min åsikt är att om jag har en blogg bör jag uppdatera den kontinuerligt (speciellt eftersom min syster läser den som gonattsaga till sig själv :))

Egentligen har det inte hänt så mycket sen sist.
Föreläsningen med Cari var lättsam och bra.
Både Frida och Matilda vann sina matcher den dagen och Matildas lag vann även matchen mot Övertorneå.

Jag har hunnit ha min långledighet.
Under den åkte mamma, jag, Gina och Esko till Östersund på parningsresa, men det var ju lättare sagt än gjort det här med parning.
Inom hundvärlden talar man inte om misslyckande vid parningar.
Först var inte Esko alls intresserad av tiken han låg och sov alldeles bredvid löpmurran??
Va faaan tänkte jag är detta möjligt?!
På tisdag visade han lite mer intresse och försökte bestiga henne, men hade inte riktigt rätta "knicket", eller så var inte tiken riktigt redo (det tror jag var problemet).
Onsdag får vi hem och ingen hängning blev det :/
Tjuvparningar som sker på löpande band men planerade parningar se inte ut att gå så lätt :/.

Jag som inte skulle planera något har hunnit fylla två helger under våren.
Det blir en helg med familjen Drugge till Dundret för slalomåkning och en annan helg för skoter körning.
Jag älskar verkligen vårvintern!

"vänner kommer och går, men mamma kvarstår"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar