fredag 8 mars 2013

Hundträning

Ställande under gång :/
Med start idag, detta moment är ett moment som avanceras i de högre klasserna.
Gina ska på mitt kommando ställa sig och stå still med sina fyra ben tills jag kommenderar annat.
Det första jag har tagit ställning till är vad jag ska ha för ord t ex stanna, stå, halt, stilla eller pannkaka. Ordet vi kommer använda oss av är stå.
Så idag har vi börjat, Gina är så drillad på sitt och ligg så hon fattade inte alls vad stå betyder. Vi startade med fem repetitioner där belöningen efter klicker var Frolic och hon fattade absolut ingenting. Skam den som ger sig vi tog tio repetitioner till och sakta sakta fick hon lite grepp på att hon inte skulle sitta eller ligga.
Jag har gruvat mig lite för detta moment, men nu är vi igång. Det är lätt att fastna i de momenten som känns lite tryggare.

Imorgon åker flickorna till Piteå och vi andra åker till Gällivare, pojkarna ska på slalomskola på lördag som friluftsfrämjandet anordnar. Det ska bli roligt och se om de lär sig åka under lördagen.
Henrik och jag tar också med oss skidorna och hoppas på några åk i de större backarna.
På Söndag har grabbarna "knattecuppen" i Malmberget så då väntas de spela sina sista matcher för denna säsong, nästa år får vi se hur lagen ser ut, kanske spelar de i samma eller var för sig?!

Trevlig helg och på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar