fredag 22 mars 2013

Tävlingsgrupp

En grupp inriktad till de som har mål att starta på tävlingplanen inom kort :)
Inom kort är ju upp till var och en att bestämma hur nära i tid det är :)
För mig är det ca två månader, jag har satt upp mål för LP1 och uppflytt till lägre klass spår, jag tror att det är realistiska mål. Tävlingarna är inte bokade och betalade, men antecknade i kalendern det enda som kan stoppa oss är ett löp :/
Jag får inte glömma bort att hundar är också individer med bra och sämre dagar, men jag vet att förutsättningarna finns och lydnads ettan ska väl inte vara så förbannat svår att klara med världens bästa hund?! :)

Igår körde vi läggande under gång, position och platsliggning, jag kände mig nöjd med träningen.
Gina var med mig i svängarna trots att belöningen endast bestod av Frollic (ska byta ut Frollic mot leverpastej och blodpudding) mest nöjd var jag med platsliggningen. Sex hundar på rad med ca 2.5 meters avstånd Gina hade en kantplats, jag lämnade henne ca 1.5 meter och efter ca tre minuter andades hon ut och fick en aningens kortare hals och ett lite mer avslappnat uttryck.
Jag har gjort om lite kommandon när jag har börjat träna med Gina, det gäller att komma ihåg allt man säger så det är samma varje gång, en svårighet som heter duga för mig som har minnet som en guldfisk :/

På schemat idag står lunch i det fria på "sosse-sparken" :)
Tyvärr blåser det lite kallt idag också men jag funderar ut en tur i skogen och att vi har vinden i ryggen då vi kommer ut på älven, få se om jag tänker rätt så det blir som jag tänkt?!
Efter skolan ska vi ta oss en fredagsfika det var länge sen och sen är det bara att ladda inför helgens jobbmaraton, 30 timmar på tre dygn, på måndag känner jag att jag lever och är lagom go och glá som en kexchoklad :).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar