torsdag 21 mars 2013

Stååååå

nu är Gina och jag igång med ställande under gång, äntligen...
Jag backar med henne framför mig, visar upp en boll och när hon stannar (stående) kastar jag bollen bakom henne som belöning.
Hennes problem i detta är att hon sätter sig eller så backar hon, då gäller det att inte belöna, då blir det fel :/
Nu är vi igång små korta stunder flera gånger om dagen och hoppas på bra resultat.

Jag har satt upp ett mål, eller två, startdatum för lydnads- och akl debuten :)
Det var väldigt nära att jag förivrade mig, men fick lite hjälp att inse våra begränsningar.
Jag ska inte ut på tävlingsplanen innan jag med 100% säkerhet vet att Gina klarar av momentet!!! Sen kan det ju dyka upp något som jag inte kan föutse.
Den 4 april ska jag på en föreläsning "Mindfullness för hundägare" med Memea Mohlin och Åsa Nilsonne.

Ikväll är det dubbelbokat igen :/
Fridas basketavslutning med årets föräldrarmatch och min egen uppstart på tävlingsgruppen...
mamma samvetet eller egot få se vem som vinner?!
Imorgon är det fredag och det vankas jobb hela helgen lång, sist jag räknade upp hur länge det var till långledigheten ljög jag nog, det är inte förrän om tre veckor och sju pass bort, men det går fort så är vi där.
Skidorna ska lämnas in på Larssons för påsättning av remsor och sen ska de nötas skidor för mig och hundarna, sitta här på röven och frodas, nej tack!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar