måndag 4 augusti 2014

Dag 1

Måndag.
Min plan för dagen sket sig redan klockan 11:00, mamma var tvungen att åka till veterinären i Gällivare och ville att jag skulle komma med, Rocky hade ett väldigt fult våteksem på halsen/kinden och mamma blir lite stirrig då hundarna är sjuka och måste till veterinären, att sen den bästa veterinären i hela Sverige slutat och vi bytt klinik till Gällivare gör inte saken bättre för mamsen :/
 Pojkarna hann med en kortare tur i poolen med Linus och jag hann med kaffe med påtår innan vi var tvungen att åka uppåt.
 Så detta med matplaneringen och lasange till middag blev som så att lunchen hoppade jag över och till middag blev det hamburgartallrik med flottiga pommes det var DAG 1 :/ Som mortion hann jag med ca 15 minuters simning i älven, 15 minuters stilla cykeltur och ett kortare styrketräningspass på ca 40 minuter. Inte alls enligt min planering och det gör mig så himla trött att jag hela tiden "misslyckas" med mina planeringar att behöva säga bort saker jag planerat med andra att göra.
 För det som missades idag förutom hela matplaneringen och mortions upplägget var Oscars fotbollsträning och min egen avancerade hundträning :/.
men jag tycker att jag valde rätt som åkte till G-vare, det var det val jag själv valde att göra, men jag vill inte behöva ställa in sånt som jag tidigare planerat, det är ofta jag måste göra det och det känns som ett misslyckande varje gång det sker!
Jag funderar ut hur jag ska komma ifrån detta problem och jag tror att det är NU jag drar i handbromsen och slutar boka mig på saker, det är från och med nu jag bara tar och bokar sånt som jag måste, denna veckan rör det sig om fyra till jobbarnätter, en fotbollsträning, en tandläkartid och ett besök hos doktorn i Kalix för lillebror och sen är det punkt. 

 Jag tycker att jag blivit en gnällig kvinna i medelåldern som bara skriver/säger att jag hinner inte ditt och datt, men om jag istället för att gnälla så förbannat skulle ta och göra något istället kanske jag skulle komma framåt i livet?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar