tisdag 5 augusti 2014

Dag 2

Tjuvstartar eftersom jag jobbar inatt så blir det ingen uppdatering då.
 Nattens mat blev/blir gröt det känns nyttigare än "riktigt" mat eller tre smörgåsar, till morgonkaffet kl 04:00 blir det keso eller kvarg.
Middag enligt tallriksmodellen och ska tänka på storleken på portionen, en lite fälla att ösa upp för mycket. idag blir det skinkstek, färkspotatis, skysås och grönsallad. När man vakar är det lite tokigt med mattiderna och jag har inte riktigt hittat en bra rutin med det, nu har jag provat som följer.
00:30 gröt
04:30 keso/kvarg
14:00 knäckebröd + kaffe
18:00 middag
och sen är vi tillbaka till tolvslaget, få se om det är en bra rutin?

Jag har gjort matsedel för en vecka och handlat enligt den, jag måste komma igång med handling och matlagning, det har varit si och så med det under sommaren.

 Motionen idag blir en promenad på ca 45 minuter och ca 15 minuters simning i älven.
Undra hur hundarna fixar promenad i värmen idag, jag tänker ta med dem och låta dem simma efteråt.

Dags att ta tag i dagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar