torsdag 7 augusti 2014

Sommarvärmen

alltså vilken sommar vi har haft, temperaturen har varit drygt 20 grader i fem veckor nu. Jag kan inte komma ihåg när vi haft en sådan här bra sommar? Vi hade en liten tanke på att åka utomlands till hösen, men jag vet inte? Sol förrådet är då fyllt till max, kanske skulle ta en resa under vintern istället? Vi får se, Stockholm lockar också, en helg i storstan med musikal och resturangbesök.
 Min rantar-tarm börjar göra sig påmind, jag känner att jag vill fly iväg en stund. Vet bara inte i vilken omfattning och med vem.
 
 Här hemma går det segt, jag får som inte fast i något, borde göra men gör inte, det sitter som fast. Det finns minst ett släp till som skulle behöva sig till återvinningen och det finns kläder i förbannelse som borde komma sig i en garderob. Sen har vi en hyllsektion att få på plats och ett golv ska lägga. Vi bor i ett mindre kaos, men vi har tak över huvudet och Matilda och Henrik har blivit tilldelad en lägenhet så det praktiska har löst sig, men det är detta eviga plockande som aldrig verka ta slut som går mig på nerverna. 
 Tanken är att Henrik ska behålla brandjouren och övernatta i lägenheten de dygn han har jour, en lite koll på Matilda samtidigt som det är en inkomst som är bra att ha :)

 En annan sak som som jag inte får fast i är hundträningen, mina älskade hundar får sig mat och simträning varje dag, men "That´s it" :/ Ginas lydnadsträning och spårträning är lika med noll, Yennas pälsvård är densamma :/ Det är som om jag är halvt handlingsförlamad!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar