söndag 3 augusti 2014

Ångest

I helgen har H och jag varit på Noliamässan vi stannade till i Luleå för att övernatta på hotell och äta på Cg´s och vilken underbart god mat de serverade, jag har dock en aning svårt att njuta av middagen eftersom notan slutade på 1132 kronor bara för mig och Henrik?! Okay att det är fyra år sen vi var och åt en trerättersmiddag tu man hand, men för 1132 kronor har vi en hel veckas mat på hemmaplan, nu är det ju inte så att vi kommer att få gå hungriga denna månad för att vi var på värsta lyxrestaurangen, men ångest får jag!  Middagen var dyrare än hotellrummet!!!

Huset på Norra är överlämnat till de nya ägarna, det känns konstigt och det kommer nog att ta ett tag innan jag vänjer mig att det är det här som är mitt hem nu för tiden, varje gång jag kör förbi Norra slänger jag ett öga mot gården, jag vet att det här är det rätta och det är det här jag vill, men att flytta är en omställning och just nu känns det ut som om det är mycket olika känslor som ska komma i balans innan jag har hunnit bearbeta allt som händer, jag känner att mina känslor leker "Hela havet stormar" och det har egentligen inte med flytten att göra men på något sätt blir det ytterligare en sak som får mig i gungning.

Imorgon är det måndag och det betyder att jag ska strukturera upp mitt liv igen och matsedel ska planeras, veckohandling göras, motionen ska dokumenteras och jag ska komma igång med hundträningen igen, med start i morgon, nu är semester slut och det är dags att tag i livet igen. Nu har jag bara ett hus att ta hand om och ett kylskåp att fylla :) 
 Kommande vecka är min tunga jobbarveckan, 50 timmar så jag hoppas att jag ska fixa att ro hela planeringen iland trots arbetsbelastningen, inga mer ursäkter!!! 

1 kommentar:

  1. Ser att den här veckan är det svårt hitta en lucka att ses. Jobba på och beta av dina timmar, så försöker vi sammanstråla nästa vecka istället. Kanske får vi komma förbi och kika på det nya?

    SvaraRadera