torsdag 14 augusti 2014

En sak ut en annan sak in

det är så det är, jag håller på att byta ut möbler, saker och textiler till mina. Sakta med säkert börjar detta bli som "mitt". Idag var det köksmöblernas tur, de andra hamnade på "Överkalix köp och sälj" och hips vips var stolarna sålda. Glas skåpet vi fått av Simon och Jenny kom också in idag och nu är det fyllt av H's samling men jag är inte helt nöjd med placeringen av skåpet, men det blir nog bättre när vardagsrummet är helt klart, jag har hunnit döda den första kvarlämnade blomman.
 Jag hann med att träna hund igår, vi nötte på "fria följet", hoppet, metallapporteringen och fjär(t)ren allt kändes bra utom fjärren, den går apdålig, Gina blir alldeles uppskruvad och sinnesstämmningen är stress och framförallt är hon osäker om det är kryp eller fjärren som komma skall.
 Hundträning får mig att använda de få hjärncellerna jag har, att fundera ut lösningar på problem som kan kännas lika stora som Atlanten men när poletten trillar ner på hunden och mig är känslan obeskrivlig.

 Fjällen börjas planera, STF Riksgränsen lutar det mot, första helgen i september. Första älgjaktshelgen, Oh my gode! Tur att mamma ställer upp som barnvakt så de oansvarliga föräldrarna kan roa sig på annat håll än i hemmets trygga vrå!

 Matilda har fått nycklarna till sitt första nästan egna boende, planlösningen var verkligen inte den bästa, men man får ta det man får och vara nöjd med det, H kommer att övernatta där ca fem-sju nätter i månaden på grund av hans extra jobb som han beslutat att behålla några månader till. Nu rullar vardagen igång och det närmar sig skolstart och det ska ju bli väldigt spännande att se hur saker och ting har blivit sedan sist, jag bävar för vissa saker och ser fram emot andra saker (nja saker och saker, personer är det väl jag egentligen skriver om)
 Jobbet rullar in på fjärde veckan efter semestern, kan inte första hur fort tiden går? fyra till arbetsnätter innan långledigt, jag har fått göra lite byten så jag kan vara med på barnens första skoldag, speciellt L som börjar årskurs ett och den långa bussresan till skolan som är ny för alla tre :)

Tack och Gonatt

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar