söndag 10 augusti 2014

Tandvärk

första gången jag lider av denna åkomma, herre gud så det värker och gör ont, igår kändes det som om en nerv var i kläm, det ilade från underkäken till fingertopparna och helst av allt ville jag spränga bort hela höger underkäken, idag har värken blivit mer lokal och ganska tryckande, men endast då jag biter ihop.
 Läkarupplysningen "Frisk på egen risk" har bedömt det som infektion under den provisoriska lagningen som gjordes i tisdags.
 Jag var till tandhyginisten på tisdag för att provisoriskt laga en tand där plomben lossnat, sen dess är det ont i min mun. Tyvärr störde smärtan min sömn så jag har bara sovit till tolv vilket är ganska lite eftersom det är två nätter kvar att jobba, det blir lite tungt.
 Men inget ont har något gott med sig, idag har jag hunnit med att fysa hundarna, 50 minuters moutinbikes körning i skogsterräng, Yennas päls är hrovputsad jag har trimningen kvar och pojkarna har agerat luktmarkering för Gina. Idag är första dagen på hela sommaren som jag inte svettats bort så hundarna har njutit av utevistelse idag.

 Överkalix IF 05/06 tog sin andra seger idag på BD open, Oscar var målvakt och fixade det galant. Dagens match missade jag men igår hann jag se segermatchen som var mot ASSI, imorgon väntar två matcher men då har vi hyrt in Oscar med Rikard och Jimmy. Vi (eller Henrik) måste få klart källaren och nu när han börjat jobba går det inte alls speciellt fort. Jag har plockat in L garderob och sorterat ut O kläder. Emellanåt känns det ganska hopplöst att få var sak på sin plats, men vi har ju gott om tid på oss och mest troligt får Matilda sin lägenhet i slutet av nästa vecka, då har ju hon sina saker på sin plats, att flytta är så mycket mer än vad man kan tro, så känner jag iallafall. Vi får väl hoppas att det var sista gången :)

 Jag fantiserar om en mountinbike som jag ska glida omkring på i min skog, Yenna, Gina och jag kan roa oss med cykelturer efter alla möjliga grusvägar nu när skolan äntligen börjar, men i och för sig börjar grabbarna bli så stora så de kan hänga med på mina cykelturer.
Linda vill ha-sak :) Nishiki Blaze

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar