fredag 15 augusti 2014

Försvarsmaktshund

inom hemvärnet, "handen på hjärtat" hur fan ska vi fixa detta?!
Det är stor övning i Grubbnäsudden för de färdig utbildade ekipagen och jag skulle verkligen vilja vara med, men certprovet känns väldigt långt bort just nu och jag har ingen i hela Överkalix att träna med. ingen jag kan förlita mig på som vet hur jag ska gå tillväga.
Förutom att vi har detta certprov under två dagar som Gina ska fixa tillsammans med mig, ska jag genomgå en två veckors GU:F (någon slags grundkurs inom militären). Jag kommer inte att fixa det här, vi kommer att misslyckas :/
 Jag har hoppat på något som jag inte kommer att kunna slutföra jag slarvar med hundträningen och hela tiden kommer det upp saker som gör att jag väljer bort den här typen av hundträning - markeringsövningar. Jag hatar att inte slutföra det jag påbörjat och när jag vet att människor säger "vad var det vi sa"....

Jävla skit!

1 kommentar: