torsdag 27 oktober 2011

Dålig förlorare

Jag hatar att förlora!!!

ÖIF blev totalt utklassade även denna match och jag kan slå vad om 100 000 att Övertorneå IF inte bara hade 1997:or med i sitt lag.
Allt är Norrbottens basketbollsdistriktsförbunds fel, vissa lag har fått dispenser på sex överåriga spelare vilket gör att Överkalix som innehåller fem stycken 98:or och sju 97:or får spela i serien som har 97- och 96:or och de håller inte alls det måttet, vilket i sin tur gör att flickorna inte vill spela matcher, eftersom att de förlorar med ca 100 poäng.
Kanske hade basketförbundet kunnat se på resultaten från förra året och därefter beviljat dispenserna, men inte det inte :/.
Ett yngre lag får spela i en högre/äldre serie men absolut inte tvärtom och det beror väl på att folk har missbrukad det som allt annat som det fuskas med i vårt underbara Sverige :/...

Min spontana känsla idag är att skit i serien och förbundet och träna för att det är kul och sätt upp några cuper med 98:or och kör på "vänskapsmatcher".

Jävla basketförbundet!

Nu har jag sprängande huvudvärk och inte ens besöket på Ikea har gjort mig speciellt glad, sängen och hoppas på bättre humör imorgon!

"det viktigaste är inte att vinna, utan att utvecklas"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar