söndag 30 oktober 2011

Vintertid

Då har vi dragit tillbaka klockan en timme -igen.
Jag tänkte "yippie" inatt får jag sova en extra timme innan jobbet kallar klockan sju morgonen därpå, men hur jag sovit dåligt, varit livrädd att försova mig.
Stackars all nattpersonal som måste jobba den här natten

Nu sitter jag och halv nickar i soffan alldeles ensam, hela helgen har bestått av jobb och åter jobb, 20 timmar på två dagar. Egentligen tycker jag att D-turer är ganska okay, men nu är det lite mer att göra så det är ganska fullt upp alla timmar...
Hela nästa vecka har skolbarnen "höstlov" så vi är alla hemma imorgon, jag ska försöka smita iväg på en morgonpromenad för jag har inte promenerat sedan i onsdag *ops*

Frida gumman har lärt sig använda tvättmaskinen så hon har roat sig med att tvätta 15 maskiner sen i fredags så nu är allt rentvättat, vinter- och sommarkläder alla soffans filtar och prydnadskuddar :)
Nää nu ska jag sjukna ner lite i soffan och vänta på killen som är på utryckning.

"Folk som säger att de sover som barn är som regel barnlösa"...

2 kommentarer:

  1. Men dukitga pikko pigan. =) Håller med det där om sömn. Ligger så minus på sömnkontot så imorse kl 5 vaknade jag verkligen på fel sida, sur, värkig och grinig men det vara ju bara att bita i det sura äpplet och stiga upp med de små pigga.

    SvaraRadera
  2. pikku piga, skrev fel. =)

    SvaraRadera