söndag 9 oktober 2011

Söndagmorgon

Huset står tyst och stilla, bara jag som är vaken...
Jag älskar att bara sitta i mitt lite röriga kök i min ensamhet på morgonkvisten och låta tankarna flyta omkring på allt och inget, alldeles tyst, bara vår halvtrasiga frys som tjuter som textbilden på SVT :/...

Tanken med denna söndagmorgon var att ha sovmorgon, pojkarna är hos sin farmor och det var verkligen läge för att sova länge, men 06:50 har jag vaknat och försökt somna om, men jag hade så mycket kryp i kroppen att jag var tvungen att stiga upp.
Klädde på mig och tog med mig hundarna och cyklade till Bränna (med en omväg runt Grelsbyn) för att hämta hem bilen som blev kvar på Älvgatan.

En del av mina underbara vänner hade lagar massa goda delikatesser, matpajer, laxrullar, älgkött både ungstekt och rökt, pannacota m.m och sen hade vi en riktig buffé middag med våra kära sambosar och äkta män, trevligt, trevligt.
Vid hemfärden kl 23:42 ringde vi efter taxi som skulle anlända om ca tio minuter, ingen taxi hade kommit på 40 minuter så det blev en kylig cykeltur hem istället.
Tur att vi bara hade tre kilometer hem då termometern visade -0.4 och det var kjol som kod på inbjudan..

Nää nu ska jag göra upp en brasa i kaminen och ställa fram en stor söndagsfrukost med ägg, olika bröd och pålägg och alldeles nybryggt kaffe innan jag väcker mina döttrar och min älskade sambo <3

"säg inte allt du vet, tro inte allt du hör, döm inte allt du ser"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar