onsdag 5 oktober 2011

Efter regn kommer solsken

Idag lyser solen på de få löv som finns kvar i träden, färgerna vi möts av är rödbrunt och gult.
De har varit en kylig natt eftersom det var frost på marken och bilrutorna var täckta med is.

Idag är en helt uppbokad dag som gör att jag får hjärtklappning bara att tänka på allt som är inbokat.
9:00 Öppis
10:45 Teater "Alfons Åberg"
          Handla mat
          Gärna hinna med en promenad med hundarna och vagnen
13:30 Hämta hem O och en kompis
14:45 Hämta hem M o F
16:00 Middag
17:30 O idrottskola
18:30 Medlemsmöte
          måste ställa i ordning, skriva dagordning och koka kaffe.
19:30  Matilda basket

Jag vet att allt kommer att vara gjort ikväll, men det är de här dagarna jag börjar fundera på om livet verkligen ska vara så här?
Alla dagar ser givetvis inte ut som denna, men många gör det....
Oscar börjar vilja vara med i olika aktiviteter som anordnas på kvällstid och idrottskolan skulle vara roligt om han kan gå, där provar de på alla möjliga slags idrotter.
Hockeyn har också dragit igång, men det försöker jag hålla oss borta från ett tag iallafall....

Nog gnällt nu ska vi på Öppis, men att jag saknar Anna P-T där, hon hade så mycket att tillföra!

"på stenar som rullar växer ingen mossa"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar