fredag 21 oktober 2011

och så var det fredag

Veckan bara rusade iväg och nu är det helg igen?!
Ledig helg och vi ska på basket match i Antnäs, det ska bli rolig.
Ska passa på att hälsa på i Unbyn när vi ändå är i närheten ;)

Min nacke håller på att mola och jävlas med mig så fredagsmyset kommer av sig :/
ska ta mig en värktablett och hoppas att det försvinner.
Det är länge sen jag hade så här ont, men att jobba inom vården är inte alltid så lätt.

NSD hade en trevlig insändare "jag vill inte" ang äldreomsorgen, bland annat hur gamla blev fastbunda med toalettpapper, fick vänta flera timmar för att personalen sover för ett toalettbesök, inte får sin mediciner och en massa annat SKIT.
Jag blir så förbannad då jag läser om sånt svammel, det finns faktiskt "hem" som har professionell personal som ser till att mediciner delas ut och alla gamla har en meningsfull vardag trots indragningar och andra försämringar.
En sån där insändare spyr galla på en hel arbetsgrupp, där de flesta iallafall går till jobbet med tanken att göra sitt bästa för andra människor som har ett stort behov av hjälp och ofta ingen förmåga att kunna uttrycka sig i ord.

Nu blev jag arg igen :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar