måndag 17 oktober 2011

Vem är det som går och går

men aldrig kommer i mål?!
Jo det är jag det...

En timmes promenad med Carolina och Axel blev det idag, vilket var trevligt.
Men det känns som om jag går och går med inget händer, förutom att få andas frisk luft och rasta hundarna vill jag gå ner i vikt också, men det går som trögt.
Kosten har jag lagt om och det gäller att hålla in hela tiden, en evig kamp mot sötsuget som gör sig påmind alltid då och då, eller mest hela tiden faktiskt :/

Livet känns lite tråkigt just nu, rutiner och måsten som avlöser varandra hela tiden och tid att "bara vara" finns inte just nu...
Jag vet att jag ska vara tacksam för mitt hem, mitt jobb, mina friska barn, min kärleksfulle sambo, alla mina  fina vänner och bekanta, mina underbara stora familj och min hälsa, men ibland är man helt enkelt bara less och då är det så det är!!!
Det är ingen weekend resa jag är ute efter eller några nya saker, allt är bara lite grått just nu och förmodligen kommer färgnyansen att klarna och bli ljusare alldeles snart igen...

"det är bättre att vara en missnöjd människa än ett nöjt svin"... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar