söndag 16 december 2012

3:dje advent

och på Kvarnvägen har inte adventsljusstaken med de fyra ljusen ännu kommit fram...
jag gav bort min förra året till mamma och hade glömt bort att jag inte hade någon, men tänka sig att första, andra och tredje advent passerat trots det :)

Helgen har tillbringas i hemkommunen.
Tanken var Stora Stockholm med en gammal nära vän, men tyvärr kom livet emellan och deras familj har varit med mig i mina tankar hela helgen <3.

Jag har hälsat på vänner, både nya och gamla.
Druckit kaffe, fikat lussekatter och pepparkakor och bara umgåtts med nära och kära, en försmak på julhelgen <3

På lördag hann jag med en kort sväng på Lappberget, 1.5 km*2, de klassiska spåren hade drivit/snöat igen en hel del, men det gick att åka och det var roligt.
Hade med mig Gina och Yenna som fick springa lös eftersom det inte var en levande själ där.
Det har varit mycket åsikter ang hundar på Lappberget och jag hoppas att alla kan visa hänsyn till varandra och att vi alla ska kunna få plats där!!!

Idag har Matilda och hennes lag haft match mot seriens bästa lag och de förlorade, men hade inte lika stor målskillnad som förra gången de spelade mot dem.
Tyvärr hade de en störd tränare som uppmanade sina spelare till orent spel och klagade på domare, sekretariatet, Öif´s tränare och när han inte fick någon respons började han ge sig på tjejerna i "vårt" lag, säga att de inte klarade av att göra bröstpass, skrinen var rörliga och att de var dåliga på att skjuta.
Vad är det för förebild till ungdomsidrotten?!
Jag blir såååå fööööörbannad :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar