söndag 9 december 2012

Idag känner jag mig glad

För två månader blev Överkalix brukshundklubb tillfrågade att medverka på Överkalix ridklubb och Vännesbergets ridcentras julshow, styrelsen tackade JA och sen stannade allt :/.
Ingen orkade ta tag i det och styra upp något...
Vi kom då på att höra med Anna-Lena Kaati Nilsson om hon skulle kunna styra upp något, eftersom hon sitter med en otrolig förmåga att styra upp saker och ting och få människor engagerade, efter ett väldigt kort funderande tackade hon Ja till det och samma vecka började planeringen.

Idag har vi haft uppvisningen som bestod av två olika saker.
Agility till låten "Who let the dog out"...
kunde inte vara mer slående val av låt för detta var ett kaos på ca 3-4 minuter.
Ultra sprang över Malte i tunneln med släp, nästa varv fastnade Ultra i tunneln och Gina hinner upp henne och helt plötsligt är det två stora gråa hundar i tunnel, Ida kastar sig mellan hundarna varav Gina kommer ut samma väg hon kom in och Ultra sitter fast i släpet på tunneln...
Publiken gapskattade och vi förare tackar Gud att inget hände, tur att vi har snälla och målmedvetna hundar.
Vi väljer att skratta åt allt och konstaterar att vi bjöd på en riktigt show!!!

Sen tågar Ida/Ultra, Anna-Lena/Vegas, Ida/Flipp och Jag/Gina in och utför lydnadsmoment till låten "Made of". Det var snyggt och lite mer kontrollerat och roligt att visa alla att efter att kaoset för 10 minuter sen är bortglömt och nu kan hundarna focusera och gå så fin vid föraren och inte lägga så mycket energi på andra hundar eller all publik som sitter alldeles vid "planen".

Jag är såååå stolt över min lilla Gina med endast 10 månader på nacken är så duktig och koncentrerad på sin uppgift att göra det jag vill <3
Jag vet att det finns film på detta och det skulle vara roligt att lägga upp det någongång :)

Snart kallar jobbet, 3 av 3, helgen har gått bra och fort!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar