måndag 17 december 2012

H-vetes måndag...

...eller så kan vi skriva aktiv-måndag :)

Måndagar har alla barn träningar och det blir ett väldigt stressande och skjutsande.
Flickorna får åka tidigt till sina träningar och tillbringa lite tid på biblioteket eller försöka fixa sig skjuts själv, för det krockar lite med träningstiderna.
Och var tredje måndag har H brandövning och då kör det ihop sig lite mer, vilken tur att jag jobbar natt så alla utom en träning hinner sluta innan klockan slår 21:00 och mitt arbetspass drar igång.

Det är så himla lätt att tro att gräset är grönare på andra sidan staketet, men jag är helt övertygad om att vi har alla våra ryggsäckar att bära!
Sen är det upp till var och en hur man väljer att komma förbi de hinder som står i ens väg.

Mycket varför jag valde att gå natt var för att det skulle fungera med familjen och mitt eget intresse- hundarna.
Att ha möjligheten att jobba då alla sover och sen sova när alla är på skolan underlättar vår vardag väldigt mycket, men det är ett val jag gjorde för att komma över några av de hinder som fanns i min/vår väg.
Sen är det ju absolut inte skrivet i sten att jag kommer att jobba natt tills jag går i pension, men just nu är det det bästa för oss.

Matilda ringde under eftermiddagen och var så glad, hon hade höjt alla betyg i So-ämnerna med två och tre steg, mamma hjärtat blev så varmt, några minuter senare ringde Frida och sa att historieprovet gått bra och att hon fått ett D på det, hjärtat fylldes ännu mera <3.

Äntligen har snön kommit och igårkväll roade Matilda och jag oss med att valla hundarna i djupsnö på ängarna på Tallviksbanken, eller var det hundarna som vallade oss?! :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar