torsdag 6 december 2012

Kommunal uppfostran

Lucas hade sina "besökstimmar" på dagis idag så jag passade på att ta mig till skogen, närmare bestämt "baki-skjutbanan" och promenera med hundflickorna.
Snön knarrade under mina skor och kinderna blev en aningens röda av kylan, dock har vi endast -15 grader, ca 5 cm ny lätt snö på grusvägen, ett lagom motstånd vid stegen uppför vägen till en vändplan.

Högst upp när jag skulle vända halkade jag och benen hamnade rakt upp och jag flög på vänster skinka, när jag låg där på marken (hade inte bråttom upp då jag visste att jag var helt ensam och ingen sett mitt fall) slog en tanke mig...

Undra om det är bra med det extra fett man har inkapslad skinka/höften med i samband med fall ELLER är det extra kilon som gör fallet tyngre och mer skada???
Jag hann inte tänka klart på det förrän hundarna kom och hoppade på mig så det var bara att stiga upp <3

Julbordet var väldans gott och jag åt tills jag inte orkade äta nåt mer, så nu blir det inge mer mat för mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar