lördag 12 januari 2013

Dag 3

och det går bättre än vad jag trodde!
Det är ju positivt, men visst är jag sockerberoende!
I tre dagar har jag mesta dels av tiden tänkt på att jag får INTE äta godis eller fika.
För mig är fikat svårare att hålla sig borta från, godis kan jag sluta köpa hem, men hur gott är det inte med något sött till kaffe?
Jag vet att jag flera gånger kokat kaffe för att det gett mig möjligheten att ta något gott till...
Men nu är det ju slut med det :)

Igår tog äntligen pojkarna och jag oss till Lappberget för lite skidåkning, det gick jätte bra!
De orkade 1.5 km och inget gnäll från någon av dem. Lucas hade det lite svårt i uppförsbackarna, han fick inte ihop koordinationen mellan armarna och benen, att han har 10 cm för långa stavar gör ju inte saken lättare för honom.
Jag hoppas att Lappberget blir en återkommande aktivitet för mor och söner Eriksson.

Lördag idag och vi har tagit oss en lång frukost innan Henrik drog iväg till verkstad för lite skoterskruvning med pojkarna som hjälpredor, Matilda på jobbet med Frida som assistent och jag kunde ta mig en timmes promenad med mina hundar <3.

Imorgon har Matilda hemma match och jag ska sitta i sekretariatet, vi hoppas på en bra match med rent spel och många poäng, gärna mer poäng till ÖIF ;)

Tack och hej leverpastej!

1 kommentar:

  1. Ja nu kör vi! Bort med sockerberoendet! Jag har oxå svårare med fikas. Godis (förutom choklad) kan jag vara utan även om barnen äter godis på lördag. Håller tummarna för Matildas gäng imorn när de har match! Ha det gott vännen =)

    SvaraRadera