torsdag 10 januari 2013

Positiv energi

det är mycket skitsnack i luften just nu, men ett var mina nyårslöften var att inte bry mig om sånt som tar energi av mig och som egentligen inte rör mig, så istället ska jag berätta om ett väldigt positivt möte jag haft idag :)

Jag har haft förmånen att möta två människor som har en härlig positiv energi runt omkring sig som väljer att se möjligheter istället för hinder, sånt gör mig glad.
Planer om att utveckla och förändra vår underbart fina kommun, med små medel och med lokala entreprenörer som har samma synsätt som de kommer att göra Överkalix till ett samhälle för invånare och turister.

För att kommunen ska överleva behöver vi ha en ishall, ett Lappberg med slalombacke och fina skidspår vintertid och asfalterade banor under sommartid, ett bibliotek med bra öppettider, en sporthall, ett badhus vi kanske till och med behöver en konst gräsplan.
Alla pengar vi har eller inte har kan inte läggas på vård och omsorg, tyvärr fungerar det inte så vi som väljer att bo kvar här måste också ha något att syssla med och inte bara gå och vänta på tills det är dax för oss att flytta in på Brännagården och att vi ska få en bra vård!!!

Jag tycker att konstgräs planen borde ha gjorts för tio år sen då det var många barn och ungdomar som var intresserade av fotboll, nu kanske det är lite sent med det då vi inte har alltför många fotbollsintresserade :/.

"lämna ditt förflutna bakom dig. Du vet, sorgliga saker händer, men man kan inte göra något åt det."
(från Lejonkungen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar