måndag 7 januari 2013

Skidtur i den snöklädda skogen

måste rikta ett stort TACK till alla skoterförare som kör upp fina skoterspår som jag och mina hundar kan färdas efter under vinterhalvåret.

Idag var det skidorna vi spände på fötterna och sen begav det sig uppåt och uppåt och lite till uppåt av mina 50 minuters skidtur var 40 minuter uppför och sen vände jag och det tog ca tio minuter att komma tillbaka till bilen :)

Dagens tur startade på Halljärv och jag hann först fundera på om renägarna som  har sina renar där ser skillnaden på den om talandes vargen som setts vid Lappberget och Gina?!
Jag vill ju inte att hon ska bli skjuten... sen kom förnuftet i fatt mig och jag kom till insikt att inte har renägarna  vapen på sig när de utfodrar sina djur :)
och förmodligen är de inte helt skjutk*ta.
Då hann jag börja fundera på om det faktiskt finns en varg i Lappberget så kan de ju faktiskt äta upp mina älskade hundar, för det har jag läst om i tidningen, att i Jämtlands området har de lite problem med det...

Nåja jag kan ju konstatera att det inte är världsproblem jag löser i skidspåren!!!
men det var riktigt skönt att få sig friskluft på morgonsidan och nu har hundarna fått mat och ligger nöjda vid mina fötter och en av dem snarkar tyst <3

Inatt väntar jobbet och jag har två nätter innan jag går på långledigt och då ska jag passa på att åka massa skidor.

"Vi har alla våra ryggsäckar att bära på"... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar