tisdag 17 juni 2014

En grundregler är att sluta när det går bra

Men ibland är det svårt, bara en gång till...
Idag har jag kört första lydnadspasset med fokus på "trean", i det stora hela gick det bra.
Rutan springer hon glatt ut till, men hon stannar innan kommando, hon vet var hon ska stå och egentligen är det inte klockrent, hunden ska stanna på förarens kommando, sen lägger hon sig fint och ligger till jag ropar "kom". Det vi måste jobba på är avståndet till rutan och avslutet då hon ska komma fot.
Inkallning m ställande känns mycket bra, snabb halt och står fint till slut kommandot kommer, vi har inte länkat ihop hela momentet ännu.
Fria följet nöter och nöter och känns omöjligt att få 100% men jag har bytt plats på belöningen så trängningarna har blivit lite bättre.
Metallapporteringen Gina tycker inte om metallen.

Gina ställer upp på alla pass vi hittar på, hon har en härlig inställning och jag blir så glad att få utvecklas med henne.

Igårkväll när vi kom från Storbäcken visade termometern 4 grader, min fina Dahlia är i farozonen och barnen har det lite kyligt att gå i shorts. Jag har tre nätter kvar innan jag går på semester, visst ska det bli skönt med ledigt men det här året känner jag mig inte utpumpad och att jag inte orkar en vecka till. Henrik har jour midsommar helgen och hans semester börjar inte förrän om två och en halv vecka. Frida är ungdomsledare på fotbollskolan och pojkarna chillar för fullt. Matilda har åkt till Stockholm med två av hennes kompisar och hade en rolig kväll på Gröna Lund igår, hon hade åkt från 12-21 och köpte sig ett åkband så hon fick åka hur mycket som helst för 420 kronor.
Jag har bokat hotell i Stockholm för mamma, Frida och mig i augusti, men det råkade visst vara då det är hundutställning i Överkalix.
 Rapport från Storbäcken, sakta men säkert kommer vi framåt, men nu har jag en plan :)
Vi kör ännu med grundreglen att vi måste köra upp grejer varje gång vi åker upp och på retur resan tar vi med saker som ska till återvinningen. Men man fattar inte hur mycket det egentligen är i ett eller två hus?! Jag försöker göra som strutsen och inte tänka på att 1 augusti är om lite drygt en månad, men ojoj det är snart och mycket att göra till det dess :/.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar