måndag 2 juni 2014

Facebook utmaning

Jag har blivit utmanad på facebook av Åsa att skriva tre positiva saker om dagen i fem dagar, jag tänkte att jag skriver det även på bloggen så får jag skriva hur mycket jag vill :)


  1. Min äldsta dotter fyller 17 år idag. Tänk vad tiden går, jag kommer ihåg när vi berättade för mamma och pappa att jag väntade barn, de var nog ganska oroliga för min framtid, men visade inget just då, mamma berättade att pappa varit jätte orolig och fällt en tår då hans äldsta dotter nu blivit stor på riktigt.    
  2. På grund av födelsedagen och tårtor får jag träffa många från min kära familj idag min mamma, lillasyster, syskonbarnen Emil och Adam, lillebror Petter, svärmor Karin, Lars-Åke, svägerska Linnea, Per, svågern Simon om vi har tur hinner lillebror Johan och Emma också komma (de har varit i Stockholm) Den enda som saknas är Jenny som är på Vår Ruset idag. Det är så trevligt att träffas allihopa, jag känner att jag har den absolut bästa familjen i heeeeela världen.
  3. Måndag morgon, och nykokt kaffe i perkulatorn, barnen är på väg till skolan och jag tänkte sätta mig framför tv:n och se lite på tv4 nyhetsmorgon, det kallar jag vardagslyx!

Det var mina tre positiva saker för denna dag, egentligen hade jag några fler, till exempel är det perfekt tvätt väder idag för det är sol och lite blåst så kläderna kommer att torka i rekord fart idag :)

1 kommentar: