torsdag 26 juni 2014

Flyttkaos

Jag lever tillsammans med massa kartonger de finns överallt hemma hos syster, i Storbäcken och i farmor och farfars hus i Jockfall inom en snar framtid ska fyra hus tömmas och bytas så jag känner mig superstressad och jätte ostrukturerad och onyttig i mitt eget flyttande. Henrik sätter tak, målar väggar och golv, tapetserar och håller på medan jag "bara" plockar i saker som ska till återvinningen, hittills har jag varit fem gånger till återvinningen med Peggan full i skräp och det märks inte ens!!!
 Pojkarna är spyless Storbäcken och allt vi måste dona med innan vi bor där, så igår åkte vi till Norra och de fick leka med kompisar medan jag försökte fortsätta att röja i källaren. Jag kan inte förstå hur mycket vi har samlat på oss och jag ser en återkommande företeelse i våra garderober, jag samlar på vinterkläder?! Jag har lämnat in till Röda korset minst 10 uppsättningar med ytter vinterkläder som vi ärvt eller köpt begagnade bara två var nya... Att rensa och lämna in till Röda korset får mig att må bra men samtidigt kan jag inte förstå att jag förmår mig att samla på mig/oss massa materiella onödiga saker vi lever i överkonsumtion utan dess like. Den ständiga frågan är: kommer vi att hinna till den 1 augusti??? Men det är ju bara min egen flytt jag behöver känna mig stressad inför, systeryster för oroa sig för sin egen och farmor och farfars hustömning bryr jag mig egentligen inte alls om, eftersom den egentligen inte angår mig.
 Efter dagens källar rens väntar nu en promenad runt femman på Lappberget, jag är än en gång tacksam över att vi har ljust dygnet runt så jag kan promenera långt ut på natten :)

P.S sommarskolan har sista dagen imorgon, det har gått bra trots allt och jag har inget hört från min "klagomålshanterings" inlämning.

1 kommentar:

  1. Har Frida haft Hasse på sommarskolan? Hörde han hade matte. Han lyckades aldrig lära ut matten särskilt väl till mig, men det var väl som att prata för döva öron ;)

    SvaraRadera