lördag 31 maj 2014

Ginas fantastiska spårarbete

Spårskogen.

Pojkarna har sovit hos moster (och hennes familj) i stugan i Naisjärv och idag när jag åkte för att hämta dem la jag ett spår till Gina. Liggtiden blev nästan två timmar och det var ganska öppen skog med lite tallhed och spåret korsades en grusväg totalt var det ca 950 meter och hade nio föremål (träpinnar) utlagda.


Näst intill klockrent, jag blir så glad när det går så här bra, detta är andra spåret för denna säsong och det flyter på bra den här gången var Gina mycket bättre på att visa föremålen, jag blandade inte in något annat i spåret än "trä pinnarna" och belöning med godis när hon kom till mig med föremålen/pinnarna.
Spåret tog nästan 15 minuter och det är en bra tid, vid tre gånger var hon osäker var spåret vinklade av, men hon ringade jätte fint och jag kunde läsa när hon var tillbaka i spåret igen.



En trött och nöjd Gina betyder en nöjd matte, imorgon väntar ett strukturerat lydnadspass och presentation av skott under platsliggningen.

Började igår att skriva ett inlägg om föräldrarskap, men jag tappade tråden och fick inte fram det jag ville så det får ligga på hyllan tills jag hittar de rätta orden och formuleringarna, bra hundarbete är lättare att skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar