onsdag 16 juli 2014

Andra sommaren

som semestern inte blir som jag tänkt, denna sommar innebär stress och arbete, arbete för min egen skull men för den skull inget arbete jag tycker är speciellt roligt, just nu ser jag inget roligt, spännande eller underbart med att flytta jag känner bara stress, irritation och uppgivenhet :(
 Barnens sommar känns förstörd för att vi inte hinner/kan göra roliga sommarsaker som bada, åka bort några dagar, den mesta tiden går till att flytta kartonger, måla, besöka återvinningen eller göra något annat som har med flytten att göra, jag känner mig helt slut. Bara de blir september så är denna flytt över och vi har förhoppningsvis alla sovrum färdiga och fyllda.
 Tanken var att flytta om minst ett går, inte nu kanske det vart fel att ivra iväg redan nu, vi skulle ha väntat skulle ha haft SB som stuga under ett gå, tömt under en sommar repat under vintern och flyttat året efter MEN sån är inte jag det ska ske NU, en tanke och handling direkt efter det, att jag inte lär mig någongång att inte ha så bråttom...

En vecka kvar på denna semester, just nu enligt mitt schema är jag långledig och skulle egentligen ha börjat jobba på fredag men då har jag tagit föräldrarledigt, inte kan jag jobba marknaden då vill jag ju vara ledig Eller ledig och ledig vi jobbar ideellt för barnens idrotter, 12,2 timmar ska vi göra under fredag-söndag, parkeringsvakt alla dagar På grund av dessa tråkiga somrar som varit har jag börjat drömma mig bort till nästa sommar, då jäklar blir det en bilsemester, det har jag bestämt. Jag drömmer om en natt i Västerås under Power Big Meet, besök i Värmland, Kålmården, Stockholm och kanske någon avstickare :). Jag längtar till nästa sommar!!!

 Nåja jag ska inte klaga det finns de som har det mycket värre än mig, vi har ju trots allt två tak över våra huvuden det finns de som inte har något tak alls över sina huvuden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar