fredag 4 juli 2014

Nöjd Gina = nöjd Linda


Eftersom min förmiddag var sur och trist så gjorde jag det som oftast gör mig glad, jag umgicks med våra hundar, efter jag varit med den nygamla tv-bänken och lite smått och gott till SB sen kunde jag åka med hörnskåpet till Prisma, där B.Larsson ska måla det i Överkalix-målningen och på samma vända lämnade jag en säck med kläder till Röda Korset (hann klämma in en kaffe date hos Carolina).
.. men efter det hann jag med en cykeltur med alla tre, på samma resa följde Oscar med till sin kompis Adam och lekte med honom på "vanliga" Tallvik några timmar, nu i kväll har jag lagt ett 900 meters spår till Gina med skoho, vattenslang, hockeypuck, dragkrok i plats, tennisboll, skiftnyckel, skidhandske, spårpinne, pannband och spårslutet var en turkis yoghurt burk med Ginas middag i. Hon missade den andra saken som var skohoet som var gjort i plats sen snabb markerade hon bara pucken och skiftnyckeln. Vid tre tillfällen ringade hon in spåret i samband med terrängbyte och vid en vinkel men det var inget stora tapp utan hon hittade tillbaka till spåret. Gina visar så tydligt att hon hittat spåret igen, hon stannar upp och tittar intensivt på mig tills jag ger "tillåtelse"att fortsätta spåra, min stjärna :)
Medan spåret låg och mojnade sig så passade vi på att gå 4.2 kilometers spåret på Halljärv, underbara liv, när jag blir så effektiv känner jag mig så bra :)
 Lydnadsträningen igår gick sämre, jag får inte Gina att förstå apportering med metallen??? Hon springer ut i hundra, vänder upp och stannar upp ser på mig och väntar på nytt kommando. Jag blir tokig!!! Jag måste knäcka koden att nå fram till ett perfekt gripande, det är det som är det knepiga i hundträning men det är ju det som samtidigt är tjusningen för när det sitter finns det inget som slår den känslan!
......................................

Uppdaterad ca 2 timmar senare.
 Läste sbktavling och gjorde en väldigt tråkig upptäckt, men man står sig själv närmast och vissa ser bara till sig själv, jag blir alltid lika besviken på mänskligheten när inser detta faktum och detta med ideella föreningar är ett minne blott. Jag stör mig inte på människor som anser sig vara bättre än mig, för det finns alltid någon som ska vara bäst och det är bra för Sverige och världen, men egoistiska människor har jag väldigt svårt för, de som alltid sätter sig i första rummet och skulle gå över lik för att få sin vilja fram, näää dessa människor går bort och jag gör härmed aktiva val att undvika dem!
 Denna upptäckt kom för nära Överkalix marknad då massa egoistiska personer väljer att skita i sina marknadsuppdrag som gör att deras barn har möjlighet att utöva den idrott de brinner för utan att det är en ekonomisk fråga för föräldrarna. Fast i och för sig om den föreningen skulle visa schyssta ekonomiska redovisningar till samtliga medlemmar, kanske fler skulle jobba för ÖIF?!
Nä nu måste jag gå ut och träna rutan och inkallning med ställandeför dessa moment gör mig alltid glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar