tisdag 15 juli 2014

Djurplågeri?

Ja, jo, kanske, litegrann....
 På söndag morgon eller vid 9:00 tiden så var det en liten aningens kallare än det varit här tidigare i veckan och min Gina ska snart gå för "Certprov" till försvarsmaktshund vilket kräver en del från hunden så som markering av gömda människor i skogen både genom ljud och lukt sen ska hon spåra ca 1.5 kilometer i det väder som det är just den dagen vi har provet, så jag la ett 980 meter spår till henne igår morse, lät det ligga ca 60 minuter innan vi gick det.
 Yes det var ca 20 grader varmt och Gina var helt slut efteråt, men vi åkte direkt till älven så hon fick bada så länge hon ville, jag passade också på att svalka av mig och simmade några meter med henne.

Fyra saker hade jag "tappat" var av den första saken efter ca 350 meter (så Gina inte förväntar sig en sak alltför tidigt i hennes spår) hon gick över den tredje saken - en ishockeypuck, vilket är tredje gången hon dissar pucken i sitt spår... Jag försökte tänka på att gör de handvisningarna man ska göra på "provet" och att bromsa Gina ganska mycket i spåret, vara ett lättare ankare som hon ska släpa runt på.






........................................................................................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar