söndag 6 juli 2014

Ryssvärmen

Är det den som kommit till oss? Igår var en underbart varm dag, kunde sitta på altanen tills solen försvann bakom husknuten och myggen invaderade oss, då var klockan efter sju på kvällen, jag var och promenerade på Lappberget vid sex-tiden och då var det riktigt varmt, nästan för varmt för hundarna.

 

Min tanke var att i protest åka på Pajala marknad men vi tillbringade dagen istället i poolen, Oscar har blivit jätte duktig på att nästan simma, jag måste ha lite koll för han blir lite stressade efter några simtag och då sprattlar han mest i vattnet och kommer ingenstans.
 Lördag morgon lunkade på och jag hade en inre frid men imorse vaknade jag med en olustkänsla i kroppen, redan kl 06:30 började det mala i huvudet och magen, jag kunde inte somna om så vid sju klev jag upp, har helt ostrukturerat flyttat lite saker i källaren hängt upp kläder från en maskin och satte på en ny, det är bara ca 25 dagar tills detta hus ska stå helt tomt och rent. Det är under dessa veckor som Gina ska hinna tränas till att klara certprovet till försvarsmaktshund, Oscar ska lära sig simma under denna sommar, vi måste få tag i en etta till Henrik för brandkårs jobbet och Matildas skolgång. Det här kommer att sluta med att jag förhoppningsvis bara får magsår i värsta fall blir det en omfattande hjärtinfarkt med flytt till Grelsbyn istället för Storbäcken...

1 kommentar:

  1. Nej, nej stressa inte ihjäl dig. Det löser sig på nåt sätt med alla grejer. kasta bort skiten ;) Nä men seriöst så är din hälsa är viktigast. Vi vill ju ha kvar vår fina Linda! <3

    SvaraRadera