tisdag 1 juli 2014

Tvättberget

Hej och Hå... nu ska här vikas massa rena kläder, jag ligger efter som tusan och nu idag har jag skrivit på veckoplaneringen att det ska vikas tvätt, jag har gjort en veckoplanering och på tisdag stod det TVÄTTEN, det är helt seriöst ett helt berg, jag kan inte förstå hur mycket kläder vi har, ingen av oss saknar just några kläder och ändå finns det hur mycket i källaren som väntar på att bli vikta?! Vi lever i överkonsumtion :/
Tvättmaskinen får jobba hårt nu, jag tvättar undan alla vinterkläder, några månader för sent, men jag a´hatar att tvätta och drar på det in i det sista, men nu är snart alla täckbyxor, skoterjackor och mössor rena och redo för att bli upphängda i våra nya garderober :)
 Idag har jag även hunnit med ett besök på Furunäs återvinningstation, Peggan agerar arbetsbil, alla stolar är uttagna och jag har hur mycket plats som helst att packa skräp som jag kastar, jag tror att jag har varit fem sex gånger till soptippen och det syns inte ens att det försvunnit saker :/.
 Pojkarna och jag hann med ett litet kvällsdopp igår, det  var bara vi och några få till som badade, jag passade på att simma det var skönt, men ack så tungt. Jag prioriterade bort spåret med Gina, efter poolen tog vi oss en 6 kilometers cykeltur, runt "vanliga" Tallvik.

Vårt finfina hotell som nu är i "Ryssarnas" ägo, framtiden kan kännas en aning osäker, men deden som lever få ser hur det blir med alltihop




Nä ska detta berg bestigas måste jag slita mig från detta ofog och återgå till kläderna, Tack och Hej Leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar