onsdag 28 januari 2015

Funderingar

Ligger i den sköna soffan och ser "Pappapanelen" som handlar om självkänsla hos våra barn och hur man ger barnen bra självkänsla... Ja, vad säger vi om det? Det blev alldeles för präktigt för mig, ibland blir jag så less dessa perfekta människor som alltid gör allting helt rätt.
Det är väl alla föräldrars mål att barnen ska få bra självkänsla och det är väl allas föräldrars mål att göra barnen till självständiga individer som har bra självförtroende och självkänsla?!
Men hur gör man det? Hur stärker man sina barn, 10 minuter om dagen för familjetid ska stärka barnen, tänk att vi inte lämnar mobil och stress för att ägna oss 10 minuter till barnen, det är ju som sjukt!

Igår när jag skulle sova kom tankar på öppna dörrar i mina tankar igen, funderade på denna blogg -igen... Tänk att få ha en helt anonym blogg där man skriver den nakna sanningen utan filter eller undantag, men det går inte att göra på BaraLinda eftersom att jag nu vet att det jag skriver i denna blogg diskuteras, analyseras och kritiseras av folk och fä, ändå skriver jag bara ca 10% av det jag egentligen känner att jag vill skriva om.
 Jag skulle vilja ha en blogg/forum där man skrev anonymt och att jag skulle få feedback på mina tankar, funderingar och känslor. Anonym skulle jag vilja vara för jag vill inte möta människor på Coop som läser mina innersta tankar.
Varför skulle jag behöva skriva ner det då? Bara för att skriva av mig, få höra hur andra tycker om olika frågor, ett slags forum av något slag.


"Man ska inte kasta sten i glashus"...
"Se till att sopa rent framför egen port"...
"Rent samvete är den skönaste kudden"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar