fredag 23 januari 2015

Öppet Hus på NTI

Frida och jag tog oss en Luleå tur på eftermiddagen, planen var ett besök på NTI, vi fick träffa massa trevliga elever som gladligen berättade om sin skola och den utbildningen de valt att gå som sextonåring och vi fick möjlighet att tala med administratören på skolan.
 Frida frågade om det Estetiska programmet med inriktning estetik och media, jag fick en bra känsla och detta besök gjorde Frida ännu mer förvirrad. Stackars barn som ska välja gymnasium då de tror att det är det är valet som gör deras framtid. Jag tycker att det är synd att vi inte åkte på de andra skolornas öppet hus dagarna. Det hade nog blivit mer seriöst för Frida att gå och se på de olika programmet med mig än med skolan och sina klasskompisar.
Om en vecka ska ansökan vara inne och vi får se vad valen blir till sist, ja tror hon har tre olika utbildningar med jag tror inte att hon kan sätta dem i turordning.
 Sanningen är att mina flickor börjar bli stora, båda på väg bort från mig och det känns ganska hemskt, det känns som en tid är förbi och det tar nog ett tag innan man känner sig trygg i det nya tiden. Jag har ju hört om det här när barnen flyttar en del tycker det är så bra och man har lyckats med att göra barnen till självständiga individer som kan stå på egna ben, MEN tänk det är ju en stor förändring att inte få vara med dem alla dagar i veckan, se hur det egentligen mår bakom orden de säger. Det är klart att jag vill att mina barn ska kunna stå på sina egna ben och att de ska utbilda sig och komma vidare i livet, men mitt mammahjärta tycker det är ganska jobbigt iallafall.
 Mina älskade små flickor

Måste byta samtalsämne innan tårarna kommer...
 Jag har jobbarhelg och i och med det så väntar soffan på mig, jag vilar/sover på soffan under förmiddagen, jag har hittat rutinen som får mig att orka gå ut och jobba utan att vara så trött så jag håller på att kräkas när vargatimmarna infinner sig. Fick höra att vi skulle få utökt med en till personal på natten, men jag vet inte när och om det är klubbat i sten. Men att vara fyra personal på natten skulle vara en jätte stor förstärkning, då kan man vara två där behovet finns, en blir som en slags löpare :)
Nä nu har 30 minuter gått från sovtiden så nu ska jag gå på soffan ett tag, datorn slog jag på för att betala handpenningen på Kåbdalis och det är gjord sen länge så nu loggar jag ut och sover ett par timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar