lördag 17 januari 2015

Jag har tråkigt

tänka sig att vara vuxen med friska barn, fast jobb, hus, pengar så jag klarar mig och man kan säga att jag har det mesta på det torra, men hur jag tycker att det känns lite trist just nu. Samma saker varje dag "Hit med lite farligheter".... Men vad för farligheter? Hur ska jag få tillbaka det där extra, det som jag tycker är roligt? Vad är roligt nu för tiden?
Kåbdalis blir ju roligt, en weekend med trevliga människor och förhoppningsvis bra väder.
 Det är som om det är mycket som tar energi av mig, tjafs och sånt, samtidigt som jag känner mig väldigt oföretagsam, det blir ingen motion, hundträning, storhandling och matsedeln hänger i luften allt bara hänger i luften och jag lyckas inte riktigt greppa tag i det och ordna upp allt och ha strukturer på vardagen så att fritiden blir bättre.
 "Den enda man kan förändra är sig själv" så med det börjar jag från och med NU att gräva mig upp, bort från detta som jag inte tycker om, bort från när det inte händer någonting nu är det dags att ta sig i kragen och "hosta" upp sig litegrann. Sen kommer det andra av sig själv.

 En vecka utan facebook uppdatering och det känns bra, jag håller på att avgifta mig från FB, i mitt program har jag kommit fram till att inte uppdatera min status lika ofta som jag brukar, jag gör som många andra - snokar... Sakta men säkert känner jag för att stänga facebook-dörren, men denna blogg-dörr då? Men jag känner inte att man blir lika observerad här, min statistik är ju inte skyhög precis, men lite nyfiken är jag vilka alla är :)


1 kommentar: