lördag 10 januari 2015

Kallprat

Fredag och ledig helg, underbart!
 Middagen bestod av köpespalt, helt och hållet HEL fabrikat från potatisen till lingonsylten som serverades till, bullmamma? nå inte det...
Jobbat två nätter, med några av mina fina arbetskamrater, kände lite frustation när jag tycker att jag har så bra lösningar på problem, men ingenting förändras... Nåja, alla kan inte vara lika bra som jag! Denna vecka har jag bara varit hemma, inte rantat någonting, jag har inte haft lust eller ork med sociala sammankomster mer än det jag varit tvungen att vara på. Det är ganska ovanligt för att vara jag. Julen började sin dans på lördagen med det blev ett Raveparty och dansen fortsatte till på måndag innan det var slutdansat.
 Veckan började med en riktigt köldknäpp, vi hade -30.8 på trettondagsafton och syskonen Drugge var på Tacos middag hos oss, det var väldans trevligt, alla barnen hemma och jag kunde unna mig glas vin till maten, vi bokade Kåbdalis och bröderna bastade, en härlig trettondagsafton med andra ord.
 Skolan har startat upp igen och jag önskar att mina barn ska ha en bra termin på sina olika skolor. Jag vill verkligen att de ska lyckas med skolan för i dagens samhälle är det det som gäller, utbildning är lika med jobb.

Jag har hunnit med två fyspass i veckan, 5.2 km jogg/promenadtur och 6.5 km skaitpass efter byavägen, svetten rann och blodsmak i munnen och några dagar senare lite styva ben, ljuvlig känsla! Nu gäller det att fortsätta masa sig ut och svettas.

 Matilda är hemma i natt och jobbar imorgon så vi ska skjutsa henne till jobbet och sen göra lite ärenden. Mamma bjuder på middag så det blir ju perfa, underbar mat och samkväll med mina fina syskon :)

Fredagkväll ute i skogen, tack och gonatt!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar