torsdag 15 januari 2015

"Någon"

Vem är Någon? Är hen släkt med "Man"...
När man inte vill säga vem det är heter hen "Någon", det gör att denna "Någon" inte behöver ta något ansvar för sina handlingar eller ord, för denna "Någon" går inte att peka ut eller konfronteras.
När rykten sprids är det nästan alltid "Någon" som har varit i farten, "Någon" sa till mig att ... men ju mer skvallret går ju mindre noga är det att veta vem denna "Någon" var från början.
I klassrummet är oftast de stökiga barnen "Någon", de som förstör arbetsron, "Någon" ropar under hela lektionen. Så säger man på föräldrarmöten, men alla är rädda att namnge denna "Någon" fast alla egentligen vet vem "Någon" är.
Vem är "Någon" kan vi sällan säga, för vi har ju lovat "Någon" att inte säga, vilket i sin tur gör att det är jag personligen som blir ansvarig för det jag säger vidare att "Någon" sa till mig...

Åt fander med "Någon"!

 Frida är uppstressad inför kommande gymnasieval, hon har ingen aning om vad hon vill gå eller vars hon vill gå, jag tycker synd om min lilla flicka, gymnasievalet för en flicka på 15 år kan kännas som ett livsavgörande val, och på sätt och vis är det ju det. I och för sig är det ju inte så många som jobbar med det man valde att läsa på gymnasiet, men det är ju ett val var man ska flytta om man ska flytta. Flyttar man blir det ett helt nytt liv man väljer att börja.
 Vi har i alla fall beslutat att åka tillsammans på Öppet Hus på en del skolor innan valet görs den 31 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar